Verkopers Trainen in Verkoopgesprekken en het Salesroces
Verkopers Trainen
Gedrag van verkopers
Gedrag is de output van wat je weet en hoe je je voelt. Kennis is essentieel, maar zonder de juiste houding en gedrag blijft het bij theorie. Het is de combinatie van kennis, gevoel en juiste doelgerichte acties die het verschil maakt tussen middelmatigheid en excellentie.
Sales draait niet alleen om het halen van targets of het binnenhalen van een deal. Het gaat om commercieel communiceren en handelen op een manier die waarde toevoegt. Elke interactie met een klant moet bijdragen aan het resultaat. Niet door te pushen, maar door oprechte interesse te tonen, de juiste vragen te stellen en te begrijpen wat de klant echt nodig heeft.
Sales draait niet alleen om het halen van targets of het binnenhalen van een deal. Het gaat om commercieel communiceren en handelen op een manier die waarde toevoegt. Elke interactie met een klant moet bijdragen aan het resultaat. Niet door te pushen, maar door oprechte interesse te tonen, de juiste vragen te stellen en te begrijpen wat de klant echt nodig heeft.
Salesgesprek en salesproces
Sales gaat ook over gemeenschappelijk gedragen uitgangspunten tussen de verkoper en de klant. Niet over overtuigen, maar over overtuigend zijn! Het is het kunnen sturen van de voortgang van het salesproces en het hebben van controle over het salesgesprek.
Wie deze elementen beheerst, kan niet alleen betere resultaten behalen, maar ook een sterke en duurzame relatie met klanten opbouwen.
Dat is waar ik energie van krijg: teams helpen om niet alleen beter te verkopen, maar ook om bewuster te communiceren en effectiever te handelen. Om gedrag te sturen dat leidt tot betere resultaten. Want uiteindelijk is succesvolle sales geen kwestie van geluk, maar van de juiste strategie, vaardigheden en vooral: het juiste gedrag.
Wie deze elementen beheerst, kan niet alleen betere resultaten behalen, maar ook een sterke en duurzame relatie met klanten opbouwen.
Dat is waar ik energie van krijg: teams helpen om niet alleen beter te verkopen, maar ook om bewuster te communiceren en effectiever te handelen. Om gedrag te sturen dat leidt tot betere resultaten. Want uiteindelijk is succesvolle sales geen kwestie van geluk, maar van de juiste strategie, vaardigheden en vooral: het juiste gedrag.
Reacties
Een reactie posten